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Sunday, December 26, 2004

Rock el casbah 45 among the Telegraph's 50 best cover versions ever recorded!

lightning
The Telegraph's music critics select the 50 best cover versions ever recorded (click on the link for the complete classification).
"In the late 1980s, there was a band with the astute name of Pop Will Eat Itself. As the number of TV talent shows expands, it does sometimes seem as if there are no more old songs left to sing – or massacre, in the case of most contestants. But this year has also seen a surge in rather brilliant cover versions – reworkings of songs which have displayed the wit and originality that can shine a new light on a classic track.
To celebrate the renaissance of this pop tradition, our team of music writers have chosen their 50 best cover versions of all time. To qualify, a song had to be well established by one artist, then given a new lease of life by another. "

Les critiques musicaux du Telegraph ont sélectionné les meilleures covers jamais gravées "pour célébrer cette tradition de la musique pop!" qui est revenue en force cette année.(cliquez sur le lien pour voir toute la classification!). Pour être qualifiée, une chanson devait déjà être bien établie par un premier artiste, puis avoir reçu une nouvelle vie grâce à un autre.

Number 45 out of 50 is/Le numéro 45 sur 50 est:

Rock el Casbah - Rachid Taha, 2004
orig. The Clash, 1982
Here is The Telegraph's comment: "Franco-Algerian bad boy Taha idolises Joe Strummer, but sensing something patronising in the original, he recorded this storming Arabic version of the Clash warhorse. Lutes and strings twang and swoop against a thundering rhythm track and exultant chorus. But it's the guttural attack of Taha's vocal that makes your hair prickle – a technique he learnt from records of old and obscure Algerian singers. Key Moment: The plaintive desert flute that kicks it all off."

Voici le commentaire du Telegraph: Le rebelle franco-algérien Rachid Taha idolatre Joe Strummer, mais sentant quelque chose de condescendant dans l'original, il a enregistré cette version orageuse en arabe du cheval de bataille des The Clash. Les luths et les cordes vibrent et descendent en piqué sur le rythme détonnant du morceau et ses choeurs exultants. Mais c'est l'attaque gutturale de la voix de Taha qui vous fait dresser les cheveux sur la tête - une technique qu'il tient de la tradition de lointains et obscurs chanteurs algériens. Moment-clef: quand le flute du désert plaintive donne le coup d'envoi!" (translation kelma)

In between/Au milieu de:
46 The Robots - Señor Coconut & His Orchestra, 2000
Orig. Kraftwerk, 1978
44 Oops I Did it Again - Richard Thompson, 2003
Orig. Britney Spears, 2000

Number one is/Le numéro un est:

All Along the Watchtower - Jimi Hendrix Experience, 1968
Orig. Bob Dylan, 1967

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